Polityka prywatności

APA Wojciechowski Architekci (APA Wojciechowski sp. z o.o.) zobowiązuje się do zachowania
prywatności i poufności informacji przekazywanych przez swoich użytkowników. Niniejsza Polityka
Prywatności opisuje zasady i praktyki APA Wojciechowski Architekci w odniesieniu do Danych
Osobowych gromadzonych przez APA Wojciechowski Architekci za pośrednictwem tej strony
internetowej i aplikacji internetowych, które odsyłają do niniejszej Polityki Prywatności, jak również
Danych Osobowych, które otrzymaliśmy od Państwa w ramach naszej działalności, w tym podczas
kontaktu lub prośby o informacje za pośrednictwem poczty elektronicznej lub korzystania z naszych
usług lub w wyniku relacji z jednym lub większą liczbą naszych pracowników i klientów.
Niniejszy dokument informuje o tym, jakie informacje zbieramy i w jaki sposób je przetwarzamy.
Należy pamiętać, że przekazując nam Dane Osobowe ręcznie lub w formie elektronicznej, korzystając
z naszej strony internetowej, aplikacji internetowych lub wysyłając e-maile, wyrażają Państwo zgodę
na przetwarzanie przez nas wszystkich przekazanych nam Danych Osobowych w sposób i w celach
opisanych w niniejszej Polityce Prywatności.
Termin „Dane osobowe” odnosi się do wszelkich informacji, które identyfikują żywą osobę lub
mogłyby być w uzasadniony sposób wykorzystane do identyfikacji żyjącej osoby.

1. Kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie danych i z kim mogą się Państwo skontaktować w tej
sprawie
APA Wojciechowski Architekci (APA Wojciechowski sp. z o.o.) jest odpowiedzialna za opiekę nad
nią zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności, naszymi wewnętrznymi standardami i procedurami
oraz wymogami prawa o ochronie danych osobowych, w tym Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie
Danych Osobowych nr. 2016/679 (dalej: „RODO”).
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji prosimy o kontakt na adres e-mail
apa@apa.com.pl lub dane podane poniżej:
APA Wojciechowski sp. z o. o. ul. Kamionkowska 32, 03-805 Warszawa, KRS 0000212448, NIP:
1130063560, +48 (22) 610-00-85, apa@apa.com.pl
2. Z jakich źródeł i danych korzystamy.
Przetwarzamy Państwa Dane Osobowe, które zgodnie z prawem otrzymaliśmy od Państwa w ramach
naszych relacji biznesowych, za pośrednictwem tych stron internetowych i aplikacji internetowych,
które zawierają odnośniki do niniejszej Polityki Prywatności, kiedy kontaktują się lub proszą Państwo
o informacje za pośrednictwem poczty elektronicznej lub korzystają Państwo z naszych usług lub w
wyniku relacji z naszymi pracownikami i klientami, Dane Osobowe, które możemy od Państwa
otrzymać, mogą obejmować między innymi:
a) Podstawowe informacje, takie jak imię, nazwisko, pracodawca, tytuł lub stanowisko;
b) Informacje kontaktowe, takie jak adres e-mail, faks, numer telefonu komórkowego i telefonu;

c) Dane identyfikacyjne i podstawowe informacje umożliwiające nam sprawdzenie i zweryfikowanie
Pani/Pana tożsamości, takie jak data urodzenia lub dane paszportowe;
d) Informacje finansowe, takie jak dane konta bankowego, raporty finansowe;
e) Informacje techniczne (w tym adres IP Państwa komputera), takie jak informacje z Państwa wizyty
na naszej stronie internetowej lub w aplikacjach lub w związku z materiałami i komunikatami, które
do Państwa wysłaliśmy, dane o ruchu, dane o lokalizacji, blogi i inne dane komunikacyjne;
f) Wszelkie inne informacje dotyczące Państwa, które mogą nam Państwo nam przekazać.
W niektórych okolicznościach zbieramy informacje o Państwu od naszych partnerów lub z publicznie
dostępnych stron internetowych, aby pomóc nam poszerzyć i lepiej zrozumieć naszych odbiorców
oraz zwiększyć trafność naszych treści. Na przykład w niektórych przypadkach uzyskujemy dane
kontaktowe potencjalnych współtwórców naszych wydarzeń i publikacji z publicznych stron
internetowych.
Możemy również przetwarzać Dane Osobowe z publicznie dostępnych źródeł (np. rejestry handlowe,
rejestry przedsiębiorców), które uzyskaliśmy zgodnie z prawem.
Możemy również otrzymywać informacje o Państwu z Google Analytics, usługi analizy oglądalności
stron internetowych udostępnianej przez Google, Inc. („Google”), której serwery znajdują się w
Stanach Zjednoczonych Ameryki. Google Analytics używa plików cookie, aby pomóc nam analizować,
w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn.
Jeśli przekazują nam Państwo Dane Osobowe dotyczące innej osoby (na przykład jednego z Państwa
dyrektorów lub pracowników albo osoby, z którą prowadzą Państwo interesy), muszą upewnić się
Państwo, że mają Państwo prawo ujawnić nam te Dane Osobowe oraz że bez podejmowania przez
nas żadnych dalszych kroków, możemy gromadzić, wykorzystywać i ujawniać te Dane Osobowe
zgodnie z opisem w niniejszej Polityce Prywatności.
3. Informacje, które uzyskujemy za pomocą plików cookie i podobnych narzędzi
Używamy plików cookie do śledzenia korzystania z naszej witryny. Pliki cookie to pliki tekstowe
umieszczane na Państwa komputerze w celu gromadzenia standardowych informacji dziennika
internetowego i informacji o zachowaniu odwiedzających. Informacje te są wykorzystywane do
śledzenia korzystania z witryny przez odwiedzających oraz do sporządzania raportów statystycznych
dotyczących aktywności.
Możemy oferować Państwu pliki cookie i powinni Państwo upewnić się, że Państwa przeglądarka
internetowa jest ustawiona tak, aby nie akceptować plików cookie, jeśli nie chcą ich Państwo
otrzymywać. Pliki cookie pomagają w pełni wykorzystać nasze strony internetowe i prosimy
pamiętac, że jeśli wyłączą Państwo pliki cookie, niektóre usługi lub funkcje witryny mogą być
niedostępne. Na przykład mogą mieć Państwo trudności z przeglądaniem artykułów opublikowanych
na naszych stronach internetowych. Używamy następujących plików cookie:
Analityczne pliki cookie. Pozwalają nam rozpoznać i policzyć liczbę odwiedzających oraz zobaczyć, jak
odwiedzający poruszają się po naszej stronie internetowej, gdy z niej korzystają. Pomaga nam to
ulepszyć sposób działania naszej strony internetowej, na przykład poprzez zapewnienie, że
użytkownicy łatwo znajdują to, czego szukają.

Marketingowe pliki cookie. Służą one do rozpoznania Państwa po powrocie na naszą stronę
internetową. Dzięki temu możemy personalizować nasze treści dla Państwa, witać Państwa po
imieniu i zapamiętywać Państwa preferencje. Te pliki cookie rejestrują również Państwa wizytę na
naszej stronie internetowej, strony, które odwiedzili Państwo i łącza, z których korzystali Państwo.
Wykorzystamy te informacje, aby nasza strona internetowa, wyświetlane na niej reklamy i wysyłane
komunikaty były bardziej dopasowane do Państwa zainteresowań.
Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas tych plików
cookie, które sprawiają, że reklamy i komunikaty są bardziej odpowiednie dla Pani/Pana i Państwa
zainteresowań, a także pomagają nam ulepszać naszą witrynę.
Większość przeglądarek umożliwia zarządzanie ustawieniami plików cookies. Ustawienia te można
zazwyczaj znaleźć w menu „Ustawienia”, „Opcje” lub „Preferencje” w przeglądarce.
4. Dlaczego przetwarzamy Państwa dane (cel przetwarzania) i na jakiej podstawie prawnej
Niezależnie od tego, czy otrzymujemy Państwa Dane Osobowe bezpośrednio od Państwa, czy od
strony trzeciej, przetwarzamy Państwa Dane Osobowe tylko wtedy, gdy mamy ku temu prawnie
uzasadnione podstawy, takie jak:
a) na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
- W tym miejscu udzielili nam Państwo wyraźnej zgody na przetwarzanie Danych Osobowych w
określonym celu. Przykładowo, wypełniając nasz „formularz kontaktowy” wyraża Pan/Pani zgodę na
przetwarzanie Pana/Pani Danych Osobowych w celach kontaktowych, przekazując nam swoją
wizytówkę wyraża Pan/Pani zgodę na przetwarzanie zawartych w niej Danych Osobowych w celach
biznesowych. Mają Państwo prawo wycofać tę zgodę w dowolnym momencie, kontaktując się z nami
pod adresem podanym w punkcie 1 powyższego dokumentu.
b) w celu wykonania zobowiązań umownych (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
- Przetwarzanie Danych Osobowych może odbywać się w celu wykonania umowy z Państwem/lub
Państwa firmą lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy. Cel
przetwarzania danych zależy przede wszystkim od konkretnej umowy z Państwem/lub Państwa firmą
c) prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
W razie potrzeby przetwarzamy Państwa Dane Osobowe do celów wynikających z prawnie
uzasadnionego interesu realizowanego przez administratora lub stronę trzecią. Na przykład:
- w celach archiwalnych (dowodowych), w sprawach wymagających ustalenia faktów, m.in. w
przypadku potencjalnego sporu lub roszczenia;
Marketing bezpośredni. Dokładamy należytej staranności, aby zrównoważyć nasze interesy z Państwa
prawem do prywatności. Zastosujemy się również do Państwa prośby o zaprzestanie wysyłania takich
dalszych komunikatów. W każdej chwili mają Państwo prawo zrezygnować z otrzymywania
komunikatów marketingowych poprzez:
- kontaktowanie się z nami poprzez adres e-mail: apa@apa.com.pl lub adresy podane w punkcie 1
powyżej;

- za pomocą linku „zrezygnuj z subskrypcji” w marketingowych wiadomościach e-mail.
d) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO
Przetwarzamy Państwa Dane Osobowe, gdy jest to konieczne do wypełnienia obowiązku prawnego
lub regulacyjnego, któremu podlegamy, w tym przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu
pieniędzy, przepisów BHP lub zasad wydanych przez naszego profesjonalnego regulatora. Inne cele
przetwarzania obejmują m.in. wypełnienie obowiązków kontrolnych i sprawozdawczych
podatkowych oraz ocenę ryzyka i zarządzanie nim.
5. Kto otrzymuje informacje o Państwa danych osobowych
APA Wojciechowski Architekci (APA Wojciechowski sp. z o.o.) może mieć dostęp do Państwa danych
osobowych, jeśli jest to wymagane do wykonania naszych zobowiązań umownych lub ustawowych.
Usługodawcy i zatrudnieni przez nas agenci mogą również otrzymywać Dane Osobowe do tych celów,
jeśli przestrzegają obowiązku zachowania poufności i naszych udokumentowanych instrukcji na mocy
RODO
W związku z przekazaniem Danych Osobowych odbiorcom spoza APA Wojciechowski sp. z o.o. ,
możemy ujawnić informacje o Państwu tylko wtedy, gdy jesteśmy do tego prawnie zobowiązani.
Odbiorcami Danych Osobowych mogą być np.:
- władze i instytucje publiczne, o ile istnieje obowiązek ustawowy lub urzędowy;
- podmioty świadczące na rzecz APA Wojciechowski sp. z o.o. usługi biurowe (w tym usuwanie
danych).
Obejmuje to między innymi dostawców usług poczty elektronicznej, dostawców usług IT, domy
wysyłkowe, niektórych dostawców usług pomocniczych, takich jak tłumaczenie i kserowanie. Nie
udostępnimy, nie wypożyczymy ani nie sprzedamy Państwa Danych Osobowych stronom trzecim do
ich własnego użytku. Podejmiemy rozsądne kroki, takie jak klauzule umowne i warunki świadczenia
usług, aby zapewnić, że wszelkie osoby trzecie, które otrzymują i przetwarzają takie Dane osobowe,
są zobowiązane do takich samych obowiązków jak my i nie wykorzystują takich informacji do żadnych
innych celów.
6. Czy dane są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Lista naszych biur wraz z odpowiednimi danymi kontaktowymi znajduje się na naszej stronie
internetowej. Nasza polityka wymaga, abyśmy zawsze zapewniali poziom ochrony danych co
najmniej tak wysoki, jak poziom wymagany przez Unię Europejską.
Dane osobowe, które od Państwa zbieramy, mogą być przekazywane i przechowywane w miejscu
docelowym poza Europejskim Obszarem Gospodarczym („EOG”). Jeśli tak się stanie, podejmiemy
kroki, takie jak klauzule umowne, aby zapewnić, że Państwa dane są bezpieczne i traktowane w
sposób bezpieczny oraz zgodnie z niniejszą Polityką prywatności.
7. Jak długo będą przechowywane Państwa dane
Państwa dane osobowe będą przechowywane zgodnie z naszą Polityką przechowywania danych,
która określa odpowiedni okres przechowywania dla każdej kategorii danych. Będziemy
przechowywać Państwa Dane Osobowe tylko tak długo, jak będzie to konieczne do realizacji celów,

dla których je zgromadziliśmy, w tym w celu spełnienia wszelkich wymogów prawnych, księgowych
lub sprawozdawczych.
Aby określić odpowiedni okres przechowywania Danych Osobowych, bierzemy pod uwagę ilość,
charakter i wrażliwość Danych Osobowych, potencjalne ryzyko szkód wynikających z
nieupoważnionego użycia lub ujawnienia Danych Osobowych, cele, dla których przetwarzamy
Państwa Dane Osobowe oraz czy możemy osiągnąć te cele za pomocą innych środków i
obowiązujących wymogów prawnych.
W niektórych sytuacjach możesz poprosić nas o usunięcie Państwa danych, kontaktując się z nami:
apa@apa.com.pl
Nie wpłynie to jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem
zgody. Jeśli wycofasz swoją zgodę, możemy nie być w stanie dostarczyć Państwu niektórych
produktów lub usług. W takim przypadku poinformujemy Państwa o tym w momencie wycofania
zgody.
W pewnych okolicznościach możemy anonimizować Państwa Dane Osobowe (tak, aby nie można ich
było już z Państwem powiązać) do celów badawczych lub statystycznych, w którym to przypadku
możemy wykorzystywać te informacje przez czas nieokreślony bez dalszego powiadamiania Państwa.
8. Jakie mam prawa do ochrony danych
Każdej osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu, prawo do sprostowania, prawo do
usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo do
przenoszenia danych. Prawo dostępu i prawo do usunięcia danych podlegają ograniczeniom
wynikającym z RODO. Osoby, których dane dotyczą, mają również prawo wniesienia skargi do
właściwego organu nadzorczego, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Danych Osobowych narusza
przepisy RODO.
Nie będą musieli Państwo uiszczać opłaty za dostęp do swoich danych osobowych (lub korzystanie z
innych praw). Możemy jednak pobrać rozsądną opłatę, jeśli Państwa żądanie jest wyraźnie
nieuzasadnione, powtarzające się lub nadmierne. Alternatywnie możemy odmówić spełnienia
Państwa prośby w takich okolicznościach.
9. Obowiązek podania danych
W ramach naszych relacji biznesowych Państwa Dane Osobowe jako upoważnionych przedstawicieli
Państwa firmy, pełnomocnika, osoby kontaktowe są niezbędne do realizacji relacji biznesowych i
wykonania związanych z nimi zobowiązań umownych. W szczególności przepisy prawa o
przeciwdziałaniu praniu pieniędzy wymagają od nas weryfikacji Państwa tożsamości przed
nawiązaniem relacji biznesowej.
Podanie Danych Osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do skontaktowania się z Państwem w
przypadku, gdy wypełnili Państwo nasz formularz „kontaktowy”.
Nasza strona internetowa i aplikacje internetowe nie są przeznaczone dla dzieci poniżej 16 roku życia.
Nie zbieramy celowo ani nie wykorzystujemy żadnych informacji od dzieci.
Państwa Dane Osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym
profilowaniu związanemu z automatycznym podejmowaniem decyzji.

10. Zmiany w naszej polityce prywatności
Będziemy ulepszać i dodawać nowe funkcje i funkcje do naszej aplikacji internetowej oraz ulepszać i
dodawać do naszych istniejących produktów, usług i produktów. Ze względu na te ciągłe zmiany,
zmiany prawa i zmieniający się charakter technologii, nasze praktyki dotyczące danych będą się od
czasu do czasu zmieniać. Jeśli i kiedy zmienią się nasze praktyki dotyczące danych, poinformujemy
Państwa o tym.